måndag 1 juni 2015

2015-06-01


Utvärdering batteriholk


1.bestäm först hur du vill att din batteriholk ska se ut och rita sedan en skiss. Markera sedan längd och bredd på virket du ska använda.


2. Sedan är det dags att såga ut bitarna använd en gengrensåg och såga ut.


3. bestäm sedan om du ska skruva ihop eller limma ihop. Om du ska skruva ihop borra först hål där du vill skruva fast och skruva sedan ihop.


4. när du är klar är det dags för framsidan av batteriholken. Jag gjorde ett pingisrack som framsida.
börja med att hitta en mått som skulle passa din batteriholk, rita skiss på ett papper.


5. för sedan över skissen på pappret till virket. Använd sedan en kontursåg och såga ut pingisracket.


6. När du har sågat ut hämta ett sandpapper och slipa, detta gör att färgen fäster bättre och mindre risk för flis.


7. sedan är det dags att måla, på mittpingisrack målade jag ena sidan svart och den andra röd själva utsidan på lådan målade jag blå och med ett vit sträck för att den ska påminna om ett pingisbord.


8. När målarfärgen har torkat gör ett stort hål i pingisracket så att man både kan få in batterierna och ta ut de från samma hål.


9.sedan är det dags att limma fast framsidan med lådan.


klart 




Det som jag kan förbättra till nästa gång jag gör ett arbete är att vara snabbare, att göra mitt arbete mer noggrant och att inte lämna allt till sista sekunden.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar