måndag 1 juni 2015

v.23

Utvärdering mobilhållare.

1, Jag började med att rita min mobilhållare på papper och skrev ut alla mått.

2, Det nästa jag gjorde var att välja material till alla delar. Jag valde material till botten och sågade ut det med en geringssåg. Jag valde just geringssågen för att jag skulle få den så rak som möjligt.

3, Jag filade och slipade botten så att det inte skulle vara några märken i den. Jag slipade också till kanterna så att de skulle vara lite rundare kanter.

4, Jag borrade ut hål på bestämda ställen så att jag skulle kunna få plats rundstaven. Där fram har jag två rundstavar som är 6 mm. och där bak har jag en som är 10 mm.
Längst ner på rundstaven hade jag lite trälim så att jag skulle kunna få fast dem i hålen.

Efter jag hade gjort detta var jag klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar